Home > Cases > Merken & Bedrijven > ScioSense | Jointventure: brand identity en website

ScioSense

Nieuwe identiteit, huisstijl en internationale website

AMS en Wise Road Capital bundelen de krachten in een nieuw avontuur. Deze nieuwe organisatie richt zich op de ontwikkeling en verkoop van sensoroplossingen voor de milieu-, druk- en stromingsvraagstukken. De ambities zijn groot en wereldwijd. Via onze businesspartner MerkenSpot kwamen ze bij ons terecht met een prachtige uitdaging.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief

Zoekresultaat

Services

vraag

Een internationale merknaam, visuele identiteit en website

What’s in a name? Nou, alles eigenlijk. Vooral als de te bedenken merknaam internationaal gebruikt gaat worden. Een flink staaltje brand development dus. Want wat in het ene land een positieve uitdrukking is, kan in het andere land volledig verkeerd vallen. Hetzelfde geldt voor de visuele identiteit en kleurgebruik. En dat alles moet samengebracht worden in de nieuwe digitale omgeving. Een mooie multidisciplinaire opdracht voor onze effectmakers dus!

randvoorwaarden

Wereldwijde dekking

De randvoorwaarden die de opdrachtgever ons meegaf:

  • De naam moet wereldwijd beschikbaar zijn, inclusief merkregistratie.
  • De naam moet internationaal goed uitspreekbaar zijn.
  • De naam mag geen ‘verrassende’ betekenis hebben (in alle betreffende landen).
  • Het logo moet wereldwijd onderscheidend en aantrekkelijk zijn.
  • De website dient op een betrouwbaar platform gebouwd te worden met ruimte voor doorontwikkeling en API’s.
  • Het CMS moet intuïtief zijn zodat content-aanpassingen eenvoudig door te voeren zijn.
Sciosense homepage effectgroep
gekozen oplossing

Out-of-the-box denken

Een inspirerende sessie met de stakeholders gaf ons meer inzicht in de nieuwe organisatie. Daarna hebben we met ons creatieve team vanuit verschillende perspectieven aan de nieuwe naam gewerkt – van namen die beschrijvend zijn tot fantasienamen. De shortlist werd getoetst bij MerkenSpot op internationale beschikbaarheid, waarna opdrachtgever de definitieve keuze maakte. Vervolgens hebben we de visuele identiteit ontwikkeld op basis van de merkwaarden en positionering, rekening houdend met de symboliek van kleuren in verschillende landen.

ScioSense logo brand development
resultaat

The results are in

De nieuwe organisatie heeft een krachtige naam gekregen: ScioSense! Een combinatie van Latijn en Engels, een mix van kennis (scio) en waarnemen (sense). Deze naam wordt inmiddels wereldwijd gebruikt. Voor het logo kozen we een sterke, open letter die goed aansluit bij de merkwaarden. De groene kleur heeft wereldwijd een positieve associatie: wist je dat in China de kleur groen symbool staat voor ‘nieuw leven’!

ScioSense logo brand development
online presence

De digitale omgeving

Met de nieuwe corporate identity stevig neergezet werd het tijd om ook de online presence van ScioSense te realiseren: de website. Op een stevig fundament heeft ons digitale team een mooie, informatieve website ontwikkeld die klaar is voor toekomstige doorontwikkeling en koppelingen. Het design, de code en de copy zijn door onze effectmakers verzorgd. Wat ons betreft is ScioSense ook digitaal here to stay!

Bekijk de ScioSense website
effectmakers

Team

Dit multidisciplinaire team van effectmakers heeft ScioSense op de internationale kaart gezet!

Marlous van de Wiel Communicatie­adviseur
Ingrid van Vliet Developer
Erik Ranke Digital Designer
Marlous - senior communicatie adviseur - effectgroep

Vrijblijvend brainstormen over een nieuwe identiteit voor jouw bedrijf?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.

Neem contact op