Home > Cases > Overheid & Non-profit > Meridiaan College
Meridiaan College

Digitaal oriënteren

Mail Automation voor vier scholen

Het Nieuwe Eemland, ’t Hooghe Landt, Mavo Muurhuizen en het Element (locatie Hooglandseweg-Noord) vormen samen het Meridiaan College. Vier Amersfoortse scholen voor voortgezet onderwijs, ieder met een eigen onderwijsaanbod en een onderscheidend profiel. En ieder op zoek naar bruggers voor het nieuwe schooljaar! 

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief

Zoekresultaat

De vraag

Betrekken en overtuigen

Hoe informeren we ouders van groep 8 leerlingen over het onderwijsaanbod en profiel van 4 scholen, nu een fysiek bezoek door COVID-19 geen optie is? “Bedenk een concept waarmee we ouders en kinderen bereiken, betrekken en overtuigen van hun schoolkeuze”, luidde de vraag van de opdrachtgever. 

De oplossing

Digitale Oriëntatie Route

De keuze voor een school gaat niet over één nacht ijs. Ouders en kinderen verzamelen informatie, vragen vrienden en familie en bezoeken scholen. Het is een proces van maanden. Dit hebben wij doorvertaald naar Digitale Oriëntatie Routes: online campagnes waarmee elke school zich optimaal kan presenteren.

De uitwerking

Mail Automation

Voor elke school ontwikkelden we een unieke 8-weekse informatieroute met alle content die ouder en kind nodig hebben om een goede schoolkeuze te maken. Ouders meldden zich met hun mailadres aan voor één of meerdere routes en ontvingen regelmatig gepersonaliseerde mails met korte video’s, interessante artikelen, digitale tours door de school en uitnodigingen voor online open dagen.

Merdiaan College Brochure
Het resultaat

Een duurzaam concept

We hebben het profiel van de scholen goed doorvertaald naar digitale content en dat leverde ouders en kinderen een schat aan informatie op. In een periode van 8 weken heeft iedere school zich optimaal kunnen presenteren. Meridiaan College geeft aan dat zij de Digitale Oriëntatie Route in wil blijven zetten, ook wanneer fysieke Open Dagen weer mogelijk zijn.

Merdiaan College Brochure
effectmakers

Team

Deze effectmakers zorgden voor het concept, de digitale routes en de content!

Kirsten Flik Head of Creative
Simon Renes Creatief concept
Mariëlle Timmers Projectmanager
Amy van de Weem Traffic Manager
Ilke - head of account - effectgroep

Meer weten over digitale campagnes?

Bel 06 – 24 99 18 55 of mail Ilke voor een vrijblijvende afspraak bij ons in Utrecht, bij jou op kantoor of online.

Plan een afspraak