Betrekken en overtuigen
Hoe informeren we ouders van groep 8 leerlingen over het onderwijsaanbod en profiel van 4 scholen, nu een fysiek bezoek door COVID-19 geen optie is? “Bedenk een concept waarmee we ouders en kinderen bereiken, betrekken en overtuigen van hun schoolkeuze”, luidde de vraag van de opdrachtgever.
Digitale Oriëntatie Route
De keuze voor een school gaat niet over één nacht ijs. Ouders en kinderen verzamelen informatie, vragen vrienden en familie en bezoeken scholen. Het is een proces van maanden. Dit hebben wij doorvertaald naar Digitale Oriëntatie Routes: online campagnes waarmee elke school zich optimaal kan presenteren.

Mail Automation
Voor elke school ontwikkelden we een unieke 8-weekse informatieroute met alle content die ouder en kind nodig hebben om een goede schoolkeuze te maken. Ouders meldden zich met hun mailadres aan voor één of meerdere routes en ontvingen regelmatig gepersonaliseerde mails met korte video’s, interessante artikelen, digitale tours door de school en uitnodigingen voor online open dagen.

Een duurzaam concept
We hebben het profiel van de scholen goed doorvertaald naar digitale content en dat leverde ouders en kinderen een schat aan informatie op. In een periode van 8 weken heeft iedere school zich optimaal kunnen presenteren. Meridiaan College geeft aan dat zij de Digitale Oriëntatie Route in wil blijven zetten, ook nu fysieke Open Dagen weer mogelijk zijn.


Meer weten over digitale campagnes?
Bel 030 – 410 07 90 of stuur een mailtje naar Marielle voor een oriënterend gesprek!
Mail Marielle