Logo van effectgroep
nl
en
nl
nl
en
Over ons
Over ons
Ons team
Services
Service overzicht
Activaties
Arbeidsmarkt­communicatie
Branding
Campagnes
Design
Digital
Events
Ons werkKennis & insightsWerken bij
nl
en
Contact
Ergens naar op zoek?
Laat ons met je mee zoeken
Meridiaan College

Digitaal oriënteren

Mail Automation voor vier scholen

Het Nieuwe Eemland, ’t Hooghe Landt, Mavo Muurhuizen en het Element (locatie Hooglandseweg-Noord) vormen samen het Meridiaan College. Vier Amersfoortse scholen voor voortgezet onderwijs, ieder met een eigen onderwijsaanbod en een onderscheidend profiel. En ieder op zoek naar bruggers voor het nieuwe schooljaar!

De vraag

Betrekken en overtuigen

Hoe informeren we ouders van groep 8 leerlingen over het onderwijsaanbod en profiel van 4 scholen? “Bedenk een concept waarmee we ouders en kinderen bereiken, betrekken en overtuigen van hun schoolkeuze”, luidde de vraag van de opdrachtgever.

Digitale Oriëntatie Route

De keuze voor een school gaat niet over één nacht ijs. Ouders en kinderen verzamelen informatie, vragen vrienden en familie en bezoeken scholen. Het is een proces van maanden. Dit hebben wij doorvertaald naar Digitale Oriëntatie Routes: online campagnes waarmee elke school zich optimaal kan presenteren.

De uitwerking

Mail Automation

Voor elke school ontwikkelden we een unieke 8-weekse informatieroute met alle content die ouder en kind nodig hebben om een goede schoolkeuze te maken. Ouders meldden zich met hun mailadres aan voor één of meerdere routes en ontvingen regelmatig gepersonaliseerde mails met korte video’s, interessante artikelen, digitale tours door de school en uitnodigingen voor online open dagen.

Het resultaat

Een duurzaam concept

We hebben het profiel van de scholen goed doorvertaald naar digitale content en dat leverde ouders en kinderen een schat aan informatie op. In een periode van 8 weken heeft iedere school zich optimaal kunnen presenteren. Meridiaan College geeft aan dat zij de Digitale Oriëntatie Route ook de komende jaren in wil blijven zetten.

Het concept, digitale routes en de content

Deze effectmakers zorgden voor nét dat beetje extra!

effectmaker Mariska van Eijden
Mariska van Eijden
Motion Graphic Designer
COO effectgroep* Marielle Timmers
Mariëlle Timmers
COO
Head of creative Kirsten Flik
Kirsten Flik
Head of Creative

Meer weten over digitale campagnes?

Bel 030 – 410 07 90 of stuur een mail naar marielle@effectgroep.nl voor een oriënterend gesprek!

Neem contact op
We maken nog veel meer impact

Bekijk meer cases

Recent
werk
Youké

Hoe breng je een jaarbeeld tot leven?

L&E Global

Hoe breng je 80 landen samen op één website?

The People Skillz Company

Hoe transformeer je een merk visueel en strategisch?

GroenvermogenNL

Hoe geef je een groene toekomst vorm?

De Kringen

Hoe zet je een community krachtig op de kaart?

BMD Advies

Hoe creëer je een website die scoort op SEO én beleving?

bekijk al
ons werk
Terug naar het overzicht
Logo effectgroep
Tijden veranderen.
Blijf je kijken of zie je kansen?
Blijf op de hoogte en mis de verandering niet.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Services
ActivatiesArbeidsmarktcommunicatieBrandingCampagnesDesignDigitalEvents
Over ons
Werken bijTeamArtikelen
Adres
Van Deventerlaan 31-51
3528 AG Utrecht
Contact
info@effectgroep.nl
+31(0)30 41 00 790
Awards
MT1000 award logo
Fonk 150 award logo
Emerce 100 award logo
Partnerships
Lid van IDEA
Hubspot partner
© year effectgroep*
Cookie policyPrivacy verklaringDisclaimer