Home > Cases > Merken & Bedrijven > Online evenement APM Terminals
APM Terminals

Online event

Wereldwijd verbinden

​​APM Terminals exploiteert een van ’s werelds meest uitgebreide haven netwerken. Ze zijn de connectie tussen het transport van land en zee. Om de binding met de 22.000 wereldwijde medewerkers te behouden, organiseert APM Terminals eens per kwartaal een online event. En dat doen ze niet alleen, maar vaak mét onze effectmakers.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief

Zoekresultaat

De uitdaging

Saamhorigheid en trots

De eerste editie van 2022 moest er één worden waarbij samenhang en connectie met het bedrijf centraal stonden. Een gevoel van saamhorigheid en trots. Persoonlijke verhalen en menselijke connectie moesten de boventoon voeren. Updates over strategische ontwikkelingen en plannen voor de aankomende jaren mochten ook niet ontbreken.

De uitwerking

Moving Stories

Effectgroep* ontwikkelde het creatief concept als gedachtegoed voor een dynamisch online programma. Het thema? Moving Stories. Met een link naar het dagelijkse werk van APM Terminals; het verplaatsen van containers en de persoonlijke verhalen van alle medewerkers. Onze effectmakers kozen voor een talkshow setting om de afstand tussen collega’s en het management te verkleinen. Met elkaar zaten ze aan tafel en er was ruimte genoeg voor vragen en interactie.

Door een uitstekende online verbinding konden collega’s over de hele wereld deelnemen. Vanuit verschillende teams werden er videos ingestuurd en deze content werd getoond tijdens het evenement. Dit alles in een opvallende stage setting waarbij containers het decor waren. De studio zorgde daarmee voor herkenning en een gevoel van thuiskomen.

Het resultaat

Hoge score: 4,6 van 5

Een boeiend en meeslepend programma. Van begin tot eind. Boordevol interactie, persoonlijke verhalen, interessante bedrijfsupdates, verbinding tussen APM Terminals en haar medewerkers én collega’s onderling. Het evenement werd beoordeeld met een 4,6 (van 5). Bovendien werden er meer vragen gesteld dan dat er tijd was om deze live te beantwoorden. Hallo betrokkenheid! En volgens sommige APM Terminals-collega’s was het zelfs het beste online event van APM Terminals ooit. To be continued…

effectmakers

Team

Marissa ontwikkelde het concept. En Sela en Sandra zorgden voor een strakke productie en eindregie!

Marissa Hans Creative
Séla Diender Project Manager
Sandra Teune Senior Project Manager
Kirsten - head of creative - effectgroep

Ook een succesvol online event?

Mail Kirsten of bel 030 – 41 00 790. Het wordt sowieso een inspirerende kennismaking!

Mail Kirsten Plan een afspraak