Home > Cases > Merken & Bedrijven > MediRisk | website voor verzekeraar van medische aansprakelijkheid
MediRisk

Website voor verzekeraar van medische aansprakelijkheid

Drie verschillende doelgroepen

MediRisk verzekert ziekenhuizen en andere zorgorganisaties voor het risico van medische aansprakelijkheid. Ze behandelen schadeclaims en werken samen met de leden actief aan het voorkomen van schade.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief

Zoekresultaat

Services

Content

Branche

Vraag

Drie verschillende doelgroepen

MediRisk kwam bij ons voor een nieuwe website die functioneel en visueel past in de huidige tijd. De extra uitdaging die werd meegegeven zat ‘m in de drie persona’s waarop de site zich richt: patiënten, professionals en geïnteresseerden. Voor deze drie type bezoekers dient de website toegankelijk, intuïtief en informatie te zijn. Andere uitgangspunten zijn een vriendelijk en makkelijk CMS, ruimte voor beeld en een slimme structuur om de grote hoeveelheid content logisch aan te bieden.

Je klant écht begrijpen

Een website die gewoon klopt

Het is onze taak om het werkveld van onze klanten goed te begrijpen en met die kennis de best mogelijke oplossing te bieden. Door op de stoel(en) van de bezoekers te gaan zitten en regelmatig met Medisrisk te sparren, ontstond een sterk functioneel ontwerp en aansprekend webdesign. Het prototype gaf opdrachtgever het vertrouwen dat met de gekozen structuur, interacties en designs alle drie de doelgroepen een optimale gebruikerservaring zouden krijgen.

Resultaat

Een mooi eindproduct

In 2 klikken naar relevante content

De nieuwe website is overzichtelijk en de meeste content is binnen 2 of 3 klikken bereikbaar. De diverse doelgroepen vinden snel hun weg door een Q&A op de homepage en de opzet van de hoofdnavigatie. Op diverse plekken is interactie ingebouwd, zodat bezoekers snel richting de juiste informatie en conversie geleid worden.

Een feestje voor Google

Ook worden gebruikers bij de hand genomen door het proces van klachtafhandeling en zijn publicaties van Medirisk overzichtelijk gecategoriseerd en voorzien van handige tags. Het design is vriendelijk, zakelijk en met een persoonlijke touch. En de slimme code zorgt dat alle content makkelijk door zoekmachines geïndexeerd kan worden.

Wat ons betreft is het een geslaagd digitaal project. En gelukkig is Medirisk het daar helemaal mee eens!

effectmakers

Team

Deze digitale effectmakers hebben ervoor gezorgd dat het project naar volle tevredenheid van MediRisk is afgerond. Dankjewel Ingrid en Erik!

Erik Ranke Digital Designer
Ingrid van Vliet Developer
Marielle - COO - effectgroep

Een keertje sparren over een nieuwe website?

Mariëlle is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Mariëlle via marielle@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.

Neem contact op Plan een afspraak