Home > Cases > Overheid & Non-profit > De Kringen Awareness Campagne
Campagne

De Kringen

Wees jezelf, ontmoet anderen

De Kringen is een landelijk initiatief om LHBTI’ers op een laagdrempelige manier met elkaar in contact te brengen. Het is dé plek om echt jezelf te zijn en regelmatig met andere leden samen af te spreken. Er zijn verspreid over Nederland tientallen kringen, ieder met een eigen profiel.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief

Zoekresultaat

De Kringen
De vraag

Groots op de kaart zetten

Vorig jaar hebben we de nieuwe visuele identiteit en website van De Kringen ontwikkeld. Online is het nu makkelijk om een kring bij jou in de buurt te zoeken. Nu werd het tijd om de naamsbekendheid een boost te geven, want teveel mensen weten niet van het bestaan van dit waardevolle initiatief af.

De Kringen
De campagne

Puur en oprecht

Wees jezelf, ontmoet anderen. Deze propositie hadden we bij de de rebranding op tafel gelegd en werd direct omarmd. Dit vormde dan ook het vertrekpunt voor de ontwikkeling van de campagne. Geen spannende lagen, geen tierelantijntjes. Een campagne zo puur en oprecht. Daar kozen we voor, en daar kregen we bij de opdrachtgever gelukkig de handen voor op elkaar.

Contentcreatie

Met en bij de leden

De key visuals zijn gemaakt met en bij eigen leden (thuis). Dat creëerde een bijzondere en mooie sfeer. En het meest pure en oprechte beeld. Op acht verschillende locaties hebben we een prachtige serie foto’s en video’s gemaakt. En wat de tekst belooft, vertelt het beeld: dat je bij De Kringen echt jezelf kan zijn en gelijkgestemden ontmoet. Om door een (k)ringetje te halen toch?

 

De Kringen facebook

Extra uitdaging

Het is een landelijke campagne, dus richten we ons op social media. Een combinatie van Facebook, Instagram en Youtube om de brede doelgroep te bereiken. Het is op socials niet toegestaan om mensen aan te spreken op ras, gender of geaardheid. We plannen twee flights: eerst awareness en dan conversie. Door de juiste combinatie van beeld, kleur en short copy weten we tóch de doelgroep aan te spreken zonder het specifiek te maken.

Zo fijn dat effectgroep* ons in elke stap van het proces heeft meegenomen. We zijn super blij met het resultaat.

BestuurDe Kringen
Een kring?

Maar de deur staat altijd open!

Tijdens de landelijke Kringdag is de campagne gelanceerd. Wat een enthousiasme van de leden! Dat motiveert ons nog meer om de komende maanden met efficient campagnemanagement te zorgen voor maximaal landelijk bereik en optimale regionale conversies. To be continued…! Wil jij ondertussen meer weten over De Kringen? Check dan de website!

Puur en oprecht communiceren?

Ga dan in gesprek met Marije. Zij heeft het zo ongeveer uitgevonden. En weet dit feilloos toe te passen op jouw merk of campagne!

Mail Marije Plan een afspraak