
Amstelring
Campagne
meer informatie
In de war on talent is het belangrijk om authentiek te zijn. Maar wel graag op een manier die opvalt en aantrekkelijk is. Hoe? That’s where we come in. Samen keren we alles binnenstebuiten, van werkgeversbelofte tot development van werken-bij-site. Ons doel: een employer brand neerzetten waar je u tegen zegt én ervoor zorgen dat de beste professionals bij jou op de stoep staan.
Arbeidsmarktcommunicatie is een funnel die ervoor zorgt dat de beste professionals bij jou op de stoep staan. Wij weten welke stappen je moet zetten: van werkgeversbelofte tot online campagne en van werken-bij-website tot leuk-dat-je-er-bent kaartje op de eerste werkdag.
Net zoals alle andere effectieve communicatie begint arbeidsmarktcommunicatie met het bepalen van de strategie. En die strategie moet precies bij jouw bedrijf passen. Daarom leren we je eerst goed kennen, met brainstorms, sessies en/of enquêtes. Dan weten we wie je bent, wie je zoekt en wat jou de beste werkgever maakt. We maken het natuurlijk niet groter dan nodig is en gaan in deze fase efficiënt te werk.
De werkgeversbelofte is gericht aan het huidige en toekomstige personeel. In de werkgeversbelofte beschrijven we onder andere je cultuur, waarden van de organisatie, collectieve ambities, omgangsvormen, visie ten aanzien van persoonlijke ontwikkeling en wat je werknemers mogen verwachten… en wat jij van hen verwacht. We vangen het complete verhaal in een treffende pay-off. De werkgeversbelofte is een investering die jaren meegaat.
Persona’s zijn een handig hulpmiddel bij arbeidsmarktcommunicatie. Met de ontwikkeling van persona’s ontstaan doelgroepen die gericht benaderd worden met relevante content. Door bijvoorbeeld Tom, Emma, Peter en Yasmin te creëren wordt het opeens een stuk makkelijk om de juiste boodschap, op de juiste manier, via de juiste kanalen bij de relevante doelgroep te krijgen. Wij helpen je bij het vaststellen en tastbaar maken van persona’s.
Effectieve arbeidsmarktcampagnes zorgen ervoor dat de gewenste werknemers op de (online) stoep staan bij werkgevers. Onze effectmakers bedenken het creatief concept (copy en visuals) voor jouw campagne. Het bijbehorende mediaplan geeft antwoord op de vraag hoe we de juiste doelgroep op het juiste moment bereiken, uitgaande van het befaamde See-Think-Do-Care model van Google.
Het voeren van campagnes is één van onze specialiteiten, vanuit onze diepgewortelde belofte dat wat we doen resultaat moet opleveren. Het managen van jouw online, offline of crossmediale campagne betekent dat wij zorgen voor de ideale balans tussen bereik, conversie en kosten.
Ons campagneteam werkt met de beste software en tooling zoals Adform en Google Marketing Platform, waarmee we jouw boodschap zo efficiënt mogelijk uitserveren.
Medewerkers zijn een andere doelgroep dan klanten. Een werken-bij site versterkt employer branding en maakt het makkelijker om die doelgroep aan te spreken. Werken-bij sites ontwikkelen we SEO-optimaal (technisch en qua content) zodat je vacatures te vinden zijn door Google. Ons development-team zorgt voor de koppeling met een ATS (waar we je overigens ook graag over adviseren).
Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je
vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.