Home > Ons werk > Digital > Sweetlife | Aantrekkelijke website voor een zoet merk
Sweetlife

Een website waar je je tanden in wilt zetten

Website in meerdere talen

Sweetlife is een internationale speler in zoetwaren: chocoladedragees, drop, decoratieproducten en meer. Sweetlife levert ook zoetwaren onder eigen merk (Rob’s drop & Chrocrant) voor de zakelijke markt en gepersonaliseerde producten.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief
Branche

vraag

Een zoete website die toch zakelijk is

Sweetlife wil graag een nieuwe website in meerdere talen met content die verschillende doelgroepen aanspreekt. Sweetlife werkt immers wereldwijd en heeft zowel b2c- als b2b-klanten. In verband met een aanstaande internationale beurs krijgen we een extra uitdaging mee: design, development, copy én oplevering binnen 4 weken. Check!

Sweetlife website op tablet
doel

Een internationale etalage voor Sweetlife

Naast een zak drop krijgen we de volgende content- en designwensen mee:

  • De persona’s zijn internationale buyers en product developers.
  • Een zoet ontwerp, met een zakelijke touch.
  • Overzichtelijke presentatie van de diverse productgroepen en onderliggende producten.
  • Snelle, effectieve en intuïtieve navigatie.
  • CTA’s die zorgen voor eerste contactmomenten met de geformuleerde persona’s.
  • Technisch Google’s best friend en een stevige basis voor toekomstige doorontwikkeling.
Sweetlife website op tablet
Sweetlife mobile website
gekozen oplossing

Navigatie op maat en kleurrijke zakelijkheid

We kiezen voor een menu in drie lagen. In de eerste laag scheiden we b2b, b2c en e-commerce. In de tweede laag vindt elke doelgroep een overzicht van de verschillende producten en variaties. Zo kan de bezoeker veel informatie verzamelen zonder de hele website door te hoeven.

In het ontwerp hebben we gekozen voor een strak grid, met daarin vrolijke kleuren in een verloop. Ook heeft elke sectie van de site een eigen kleurenpalet. Zo ontstaat een strakke, functionele website met de gewenste vrolijke uitstraling. Consumenten kunnen bepaalde producten op de website bestellen, hiervoor is een bestel- en betaalmodule gekoppeld.

resultaat

Een smaakvolle website

Het is misschien flauw om te zeggen, maar de website van Sweetlife is echt een heel lekker snoepje geworden.

Bekijk de Sweetlife website
effectmakers

Team

Erik regelde de designsprint, Job klopte de code en Ingrid zorgde dat alle deadlines gehaald werden!

Erik Ranke Digital Designer
Ingrid van Vliet Developer
Job van den Heuvel Developer
Marissa Hans Programmamaker / Online Marketeer

Ook online zichtbaar zijn?

Mariëlle is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Mariëlle via marielle@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.

Neem contact op