
Amstelring
Campagne
meer informatie
Zorginstelling QuaRijn, in Nederland vertegenwoordigd door 1.200 betaalde werknemers en 600 vrijwilligers, zocht een manier om nieuw personeel in de (ouderen)zorg aan te trekken. Of wij een arbeidsmarktcampagne wilden ontwikkelen. Maar dan eentje die écht zou raken en opvallen, ook bij bestaande medewerkers.
Ons creatieve team had één missie: het moest anders worden, écht anders. De tone-of-voice, de beeldtaal, het hele plaatje. We spraken af dat we óf 100 punten wilden scoren met het creatief concept, of met de staart tussen de benen de deur uit. Maar niet er tussen in. Want in de huidige arbeidsmarkt zijn er al zoveel campagnes, zeker ook in de zorg. Het moest dus anders. En het werd anders.
We namen de functieprofielen uit de vacatures onder de loep en realiseerden ons dat daar een enorme kans lag. Want het is niet QuaRijn die nieuwe medewerkers zoekt, maar het zijn ouderen die zoeken naar iemand die ze helpt, luistert, een praatje maakt, verzorgt. We kozen voor een strategie vanuit de zachte kant van het vak, de dieper liggende motivatie om voor dit vak te kiezen.
Vanuit de behoefte van de ouderen hebben we hen een stem gegeven in de campagne. Word jij mijn luisterkampioen? Mijn geluksmaker? Mijn hartverwarmer? De visuals zorgden ervoor dat de campagne raakt en een mooie, emotionele lading krijgt. En de zorgprofessionals? Die reageerden massaal op de campagne!
Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je
vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl.