Home > Ons werk > Arbeidsmarktcommunicatie > Quarijn – Arbeidscampagne met een hart
Quarijn

Arbeidsmarktcampagne

Campagne en middelen

Zorginstelling QuaRijn, in Nederland vertegenwoordigd door 1.200 betaalde werknemers en 600 vrijwilligers, zocht een manier om nieuw personeel in de (ouderen)zorg aan te trekken. Een opvallende arbeidsmarktcampagne moest uitkomst bieden!

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief
opdracht

Verder dan de vraag

Om een campagne te bedenken die écht aansloot bij QuaRijn als organisatie keken we verder dan de vraag, in de breedste zin van het woord. Wat zoeken ze nu echt, waarom, en wie?

Quarijn zorg arbeidsmarktcampagne
campagne

Recht vanuit het hart

We namen het functieprofiel dat altijd in een vacature genoemd wordt onder de loep en realiseerden ons dat daar een enorme kans lag: niet kijken naar de koude competenties, maar naar de mens achter dat profiel. Zo creëerden we een campagne recht vanuit het hart. Van de bewoner en verzorger, maar ook van de organisatie. Zo betrokken we het bestaande personeel dat de kern, het hart van QuaRijn vormt. Zij werden trotse ambassadeur!

Quarijn zorg arbeidsmarktcampagne
resultaat

Luisterkampioenen en gelukmakers

De collega’s kregen dezelfde titel als waarmee potentieel nieuw personeel werd aangesproken. Een titel die eer doet aan hun bijzondere werk en verder keek dan alleen wat competenties en werkervaring: introducing luisterkampioenen en gelukmakers. De arbeidsmarktcampagne met een hart.

Quarijn zorg arbeidsmarktcampagne
effectmakers

Team

Teamwork makes the dream work! Diverse expertises werden ingezet om een groot succes van deze opdracht te maken, van strategie tot design en van projectmanagement tot vormgeving.

Mariëlle Timmers Projectmanager
Simon Renes Creatief concept
Kirsten Flik Communicatieadviseur

Ook toe aan sterke arbeidsmarktcommunicatie?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.

Neem contact op