Home > Ons werk > Brand development > Nobco – campagne voor het vergroten van naamsbekendheid
Nobco

Campagne voor het vergroten van naamsbekendheid

De Nederlandse Orde van Beroepscoaches (NOBCO) helpt bedrijven, organisaties en individuen die op zoek zijn naar een professionele coach beter beslagen ten ijs te komen. NOBCO is hét platform voor professionele coaching in Nederland.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief
Services

vraag

Een duidelijke focus

De vraag van NOBCO was eigenlijk heel simpel. Hoe vergroten we de naamsbekendheid van NOBCO? Door een deep dive te maken in de organisatie met zowel het projectteam als het bestuur kregen we nog meer grip op de behoefte en werd de vraag concreet:

Hoe profileren we NOBCO en haar coaches bij HR-professionals en het management?

NOBCO - Awarenesscampagne
doelen

Wereldwijde dekking

  • Heldere propositie naar de markt: NOBCO als het startpunt van je zoektocht naar een coach
  • Sterke focus op HR-professionals
  • Herkenbare en aantrekkelijke uitwerking in alle (crossmediale) middelen
  • Traffic naar de website

NOBCO - Awarenesscampagne
Nobco - campagne voor het vergroten van naamsbekendheid
Gekozen oplossing

Het Nobco effect

Na diverse gesprekken, een enquête en praktisch marktonderzoek werd één ding heel snel duidelijk: binnen de wildgroei van coaches is het lastig de juiste te vinden. Je wilt een coach die echt het verschil kan maken voor jouw medewerkers. Dat is precies wat een NOBCO-coach doet. Dat noemen we dan ook het NOBCO-effect. En waar het spreekwoord zegt: Alle wegen leiden naar Rome, was het doel om vanuit de campagne alle wegen naar NOBCO.nl te laten gaan.

Aantrekkelijke foto’s van coaches zijn gecombineerd met kernachtige testimonials en een sterke commerciële boodschap gericht op de HR-professional. Het resultaat? Een aantrekkelijke en herkenbare campagne die zowel offline als online wordt ingezet.

NOBCO - Awarenesscampagne
the next step

Traffic naar de website

De online strategie voor deze campagne is gebaseerd op het See, Think, Do, Care model van Google, waarbij we ons op de eerste drie fases focussen. Voor de See-fase hebben we ingezet op o.a. radiocommercials, display advertising, LinkedIn campagnes, Google Ads en advertenties in magazines voor een zo groot mogelijk bereik. In de Think- en Do-fase sturen we aan op realiseren van de traffic naar de website. Dit doen we o.a. door retargeting met IAB banners en Google Ads bij de doelgroep die interesse heeft getoond in de See-fase. Tevens hebben we ingezet op gerichte hardcopy mailings naar een selecte groep HR Professional.

NOBCO - Awarenesscampagne
resultaat

Het effect van een goede campagne

Hoewel de campagne nog loopt, zijn de eerste resultaten uitstekend te noemen en kleuren de KPI’s en key metrics groen. Door dagelijks campagne management zorgen we voor optimale performance en sturen we op zo hoog mogelijke resultaten. To be continued!

effectmakers

Team

Deze effectmakers hebben meegewerkt aan dit project!

Marlous van de Wiel Senior Communicatie­adviseur
Ronald van Spanjen Grafisch Vormgever
Anouk Dijkstra Grafisch Vormgever

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ook interesse in een awareness-campagne?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.