Home > Ons werk > Campagnes > Nobco | campagne voor het vergroten van naamsbekendheid
Nobco

Campagne voor het vergroten van naamsbekendheid

De Nederlandse Orde van Beroepscoaches (NOBCO) helpt bedrijven, organisaties en individuen die op zoek zijn naar een professionele coach beter beslagen ten ijs te komen. NOBCO is hét platform voor professionele coaching in Nederland.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief

Zoeken

Services

vraag

Een duidelijke focus

De vraag van NOBCO was helder: hoe vergroten we onze naamsbekendheid? Door een deep dive te maken in de organisatie met zowel het projectteam als het bestuur kregen we nog meer grip op de behoefte en werd de vraag scherper. Hoe profileren we NOBCO en haar coaches bij HR-professionals en het management?

NOBCO - Awarenesscampagne
doelen

Landelijke dekking

De belangrijkste doelen van de campagne zijn:

  • Heldere propositie naar de markt: NOBCO als het startpunt van je zoektocht naar een coach.
  • Sterke focus op HR-professionals.
  • Herkenbare en aantrekkelijke uitwerking in alle (crossmediale) middelen.
  • Traffic naar de campagne website.

NOBCO - Awarenesscampagne
Nobco - campagne voor het vergroten van naamsbekendheid
Gekozen oplossing

Het effect van een NOBCO-coach

Na diverse gesprekken, een enquête en marktonderzoek werd één ding duidelijk: binnen de wildgroei van coaches is het lastig de juiste te vinden. Je wilt een coach die echt het verschil kan maken voor jouw medewerkers. En dat is precies het effect van een NOBCO-coach. Daarin vonden wij vervolgens de creatieve invalshoek voor de campagne: het NOBCO-effect.

In de doorvertaling van de campagne krijgen aansprekende foto’s van NOBCO-coaches een belangrijke rol. Dit combineren we met korte en krachtige testimonials en een sterke commerciële boodschap gericht op de HR-professional.

NOBCO - Awarenesscampagne
the next step

Bereik van de campagne

De online strategie voor deze campagne is gebaseerd op het See, Think, Do, Care model van Google, waarbij we ons op de eerste drie fases focussen. Voor de See-fase hebben we ingezet op radiocommercials, display advertising, LinkedIn-campagnes, Google Ads en advertenties in magazines voor een zo groot mogelijk bereik. In de Think- en Do-fase sturen we aan op traffic naar de website. Dit doen we o.a. door retargeting met IAB-banners en Google Ads bij de doelgroep die interesse heeft getoond in de See-fase. Tevens hebben we ingezet op gerichte hardcopy-mailings naar een selecte groep HR-professionals.

NOBCO - Awarenesscampagne
resultaat

Het effect van een goede campagne

Hoewel de campagne nog loopt, zijn de eerste resultaten uitstekend te noemen en kleuren de KPI’s en key metrics groen. Door dagelijks campagnemanagement zorgen we voor optimale performance en sturen we op zo hoog mogelijke verkeer naar en conversie op de campagnesite. To be continued!

effectmakers

Team

Diverse effectmakers werden ingezet om een groot succes van deze opdracht te maken, van strategie tot creatie en van design tot media-inkoop.

Marlous van de Wiel Communicatie­adviseur
Ronald van Spanjen Grafisch Vormgever
Anouk Dijkstra Grafisch Vormgever
Marlous van de Wiel - communictieadviseur - effectgroep

Ook interesse in een awarenesscampagne?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.

Neem contact op