Home > Cases > Overheid & Non-profit > Match Event
Ministerie van Defensie

Online Match Event

Inspiratie, kennis en netwerk

Het ministerie van Defensie wil zijn medewerkers de mogelijkheid geven om zichzelf en zijn team te ontwikkelen. Dan is het goed om af en toe eens bij de ‘buren’ van een ander onderdeel of functiegroep te gluren. Inspiratie opdoen, kennis vergaren en het netwerk vergroten: dat is het online REP Match Event.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief

Zoekresultaat

Tijdens het REP Match Event kan al het defensiepersoneel een kijkje in de keuken nemen bij verschillende onderdelen en opdrachten van Defensie  – en daarbuiten. Het evenement vindt jaarlijks live plaats. Dit jaar koos Defensie voor een online editie. Van begin tot eind was effectgroep* verantwoordelijk voor dit evenement. Van conceptplan, (inrichting) online platform, realisatie tot begeleiding sprekers en livestreams richting deelnemers.

“De samenwerking verliep snel, gestructureerd en prettig. We zijn dankbaar voor de expertise van effectgroep*.”

Fabian TijssenSr. adviseur REP Ministerie van Defensie
Onze aanpak

Nice to meet you

Als je kiest voor effectgroep*, dan kies je voor een betrokken communicatiepartner die jouw merk, jouw uitdagingen en jouw doelgroep wil begrijpen en doorgronden. Dat was bij deze opdracht niet anders. Het doel van van het evenement werd flink onder de loep genomen. Hoe bekend is REP binnen Defensie? Waar liggen kansen voor medewerkers? Waar lopen leidinggevenden tegenaan? Welke opdrachten zijn er? En hoe kunnen we de doelgroep zo breed mogelijk bereiken? Al deze input werd verwerkt in het evenementenconcept, inclusief passend communicatietraject én onderscheidende boodschap.

Uitdaging

Same same but different

De lat lag hoog. Een jaarlijks terugkerend live event, waarbij juist de connectie belangrijk is, ineens online. Gelukkig wisten onze ervaren effectmakers hier wel raad mee. Naadloos wisten zij de live ervaring door te vertalen naar een online ervaring. Hierdoor deed het online evenement niet onder aan de live variant. Integendeel zelfs!

“Het was een informatieve en leerzame dag voor leidinggevenden en medewerkers!”

Deelnemer

Om een optimale ervaring te creëren, werd er grondig onderzoek gedaan naar een passend online platform met ruimte voor plenaire sessies, workshops en één-op-één-gesprekken. Vervolgens richtten we het platform in waarbij inspiratie, informatie, groei- en ontwikkelingsmogelijkheden centraal stonden.

Het programma

Platform: check! Dan is nu het programma aan de beurt. Wendy Kwaks (programmamanager Transitie bij Defensie) en Aaltje Vincent (Auteur Jobmarketing 2.0) spraken over werken binnen en buiten Defensie. Luchtgevechtsleider Merijn Kerkhofs ging in gesprek met leidinggevenden over de toegevoegde waarde van groei en ontwikkeling. En zoals je bij jouw loopbaan je eigen pad kunt kiezen, kon dat ook tijdens dit evenement. Er waren diverse workshops en netwerklounges om met elkaar de verdieping op te zoeken.

Resultaat:

Match made in heaven

Online je match vinden; vandaag de dag niet meer weg te denken. Ook tijdens dit evenement bleek maar weer dat het mogelijk is. Na het evenement stroomden de aanmeldingen van medewerkers, plaatsen van werkaanbod en aanmeldingen voor workshops bij het REP-team binnen.

effectmakers

Team

Teamwork makes the dream work! Diverse expertises werden ingezet om een groot succes van deze opdracht te maken, van strategie tot creatie en van design tot projectmanagement.

Kirsten Flik Head of Creative
Marlous van de Wiel Communicatie­adviseur
Marijn Klouwen Senior Project Manager
Veerle Jansen Junior Project Manager
Kirsten - head of creative - effectgroep

Ook een live of online evenement?

Kirsten is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Kirsten via kirsten@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 790.

Neem contact op Plan een afspraak