
HP
Beurs activatie
meer informatie
Opdrachtgever HP wilde tijdens de Zorg & ICT beurs in de Jaarbeurs de bezoekers de gevaren, signalen en risico’s van zwakke printer- en pc-beveiliging laten beleven. HP had al een succesvol videoconcept over het onderwerp – The Wolf – maar tastte in het duister bij de doorvertaling naar een live concept. Wij verrasten en overtuigden hen met het concept van de kleinste 4D-bioscoop van Nederland!
De HP Experience: 25m², 6 stoelen, 5 zintuigen en één onopgemerkt fotomoment. De bezoekers gingen dan ook naar buiten met de mededeling ‘you’ve been captured’. Aan echt alles werd gedacht, met maar één doel: de bezoekers overtuigen hun kantoor HP-secure te maken.
HP durfde het aan om echt iets nieuws neer te zetten en liet het ons tot in detail uitdenken en produceren. Bijvoorbeeld door de aanwezige acteur in de rol van The Wolf. Bijzonder opvallend was het moment na afloop van de Experience: bij de uitgang van de bioscoop werden bezoekers door accountmanagers van HP opgevangen met de bewuste foto die tijdens de voorstelling ongemerkt werd genomen, in achtbaan-stijl. Niet alleen sloot het ‘you’ve been captured’ aspect naadloos aan op de boodschap van de video, het was ook een reallife salesfunnel.
Het contactmoment op de beursstand was lang – gemiddeld zo’n 10 tot 15 minuten – en de resultaten overtroffen de verwachtingen. 10% van alle Zorg & ICT beursbezoekers heeft gemiddeld 15 minuten bij HP doorgebracht, het bezoekersaantal van de HP-stand zelf lag 20% boven de toch al ambitieuze doelstelling. Het resulteerde in nieuwe leads, uitbreiding van het netwerk en meerdere concrete follow-upafspraken.
Teamwork makes the dream work! Diverse expertises werden ingezet om een groot succes van deze opdracht te maken, van strategie tot creatie en van design tot projectmanagement.
Kirsten is er voor je en heeft antwoord op al je
vragen!
Mail Kirsten via kirsten@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 790.