
IDEA
Website
meer informatie
‘Wees jezelf, ontmoet anderen!’, dat is de slogan van De Kringen. Het is een organisatie die mensen uit de LBTH groep met elkaar in contact brengt om te praten, eten, het gezellig te hebben of iedere andere goede reden om samen te komen. Een nieuwe website stond hoog op het verlanglijstje.
De vorige website had zijn beste tijd gehad. Tijd voor een nieuwe dus, met de nieuwe huisstijl (ook ontwikkeld door effectgroep*). De website moet het positieve, sociale gevoel van de stichting overgedragen aan de bezoekers. Zij moeten op eenvoudige wijze een kring kunnen vinden waar zij zich in thuis voelen en op de hoogte gehouden worden van alle activiteiten van de organisatie in totaal, maar ook per kring.
De leden van de kringen zijn zo divers als de kleuren van de regenboog. Verschillende mensen, verschillende wensen. Na een uitgebreid traject om de wensen in kaart te brengen en te prioriteren zijn we aan de slag gegaan met het ontwerp. Kleurrijk, vrolijk, open en eenvoudig waren de doelwaarden om met het design te starten. Dit is duidelijk terug te zien in het ontwerp.
Bijzondere focus is gelegd op het vinden van een kring voor geïnteresseerden. We hebben gekozen voor een indeling met provincies. Zo weet een bezoeker altijd welke activiteiten er in de buurt worden geïnitieerd. Iedere kring krijgt de mogelijkheid om zich voor te stellen en activiteiten te delen die worden georganiseerd. Voor aspirant leden is er een aanmeldformulier. Overzichtelijk en informatief, zo zien wij het graag.
De dynamische header geeft met mooie visuals een goed beeld van de leden, activiteiten en sfeer. Een groot uitklapmenu zorgt voor het totaaloverzicht om snel de juiste informatie vinden. We hebben een FAQ module geïntegreerd, waarmee veel voorkomende vragen direct beantwoord worden. Het gebruikte (WordPress) CMS is dynamisch opgezet, waardoor toekomstige uitbreidingen, koppelingen en aanpassingen makkelijk door te voeren zijn. Uiteraard is het CMS volledig gericht op optimale indexatie door en vindbaarheid in Google.
Het was een mooie uitdaging om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en aan alle wensen te voldoen. Door steeds de geformuleerde persona’s en doelen voor ogen te houden, is het ons samen met opdrachtgever gelukt om een meer dan goed eindresultaat neer te zetten.
Bekijk en beoordeel zelf. Dit is toch een website om door een (k)ringetje te halen?
Bekijk de websiteMarlous is er voor je en heeft antwoord op al je
vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl.