Home > Cases > Merken & Bedrijven > BMD – één overkoepelende website
BMD Advies

Nieuwe website

Specialisten met landelijke dekking

BMD Advies is de fullservice QHSE partner. Met hun pro-actieve aanpak, inhoudelijke specialisten en kantoren door heel het land werken zij vanuit een landelijk netwerk met regionale verankering. Bijna 100 collega’s realiseren vanuit negen locaties de QHSE-ambities van ondernemend Nederland. Zij richten zich met name op gezond en veilig werken met oog voor de leefomgeving.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief

Zoekresultaat

De vraag

Eén centrale website

Voorheen had iedere BMD Advies vestiging een eigen website. Dit zorgde voor een versnipperde online ervaring voor klanten. Door deze verschillende websites concurreren de vestigingen op het gebied van vindbaarheid en SEO en vraagt het technisch onderhoud en content management veel tijd. De BMD kantoren publiceren veel inhoudelijke content, maar door de decentrale websites is er te weinig synergie. BMD Advies heeft de wens om gezamenlijk naar buiten te treden via één online platform, met een consistente uitstraling en een sterke gebruikerservaring.

Doelen
  • Landelijke dekking en lokale specialismen helder communiceren.
  • Optimaliseren van de SEO performance.
  • Inrichten van een centrale kennisbank met artikelen en publicaties.
  • Opzetten pillar pages omtrent specifieke thema’s.
  • Migratie van content en maximaal behoud van Google rankings.
  • Ruimte voor de lokale vestigingen om zich te profileren als gespecialiseerde partner in de regio.
  • Consistent gebruik van de visuele merkidentiteit.
  • Focus op relevante conversies op landelijk en regionaal niveau.
De realisatie

Samenwerking en co-creatie

BMD Advies koos voor onze aanpak gericht op samenwerking en co-creatie. Wij nemen de lead en betrekken de opdrachtgever met een aantal kitchen reviews, tussentijdse sprints en regelmatige updates in het proces. Het creatieproces is opgebouwd uit een aantal fases, met de Discovery als startpunt. In deze fase nemen we de opdrachtgever mee naar ‘een rondje langs de digitale velden’. We kijken binnen én buiten de branche, nationaal en internationaal, naar recente ontwikkelingen op het gebied van design, content, navigatie, architectuur en structuur. Die inspiratie en inzichten nemen we naar de volgende fases: Wireframes, Design, Content, Development en Testing.

Resultaat

Mogen we dat zeggen?

Ja, dat mogen we best zeggen: het resultaat is heel geweldig, mede dankzij de betrokkenheid van de opdrachtgever. We hebben de wensen, belangen en voorwaarden van de negen kantoren samengebracht in een website met consistente uitstraling, intuïtieve navigatie en sterke bezoekerservaring. Er is volop ruimte voor het delen van regio gebonden expertises en content in een overkoepelend geheel. De nieuwe website levert relevante conversies en leads op en verstevigt het merk BMD Advies en hun positie in de markt. Wij én BMD Advies zijn trots op het eindresultaat!

effectmakers

Team

Mogen we je voorstellen aan het team dat deze opdracht uitgevoerd heeft?

Ingrid van Vliet Developer
Erik Ranke Digital Designer
Jeroen Renes Digital Marketing Director

Een digitale boost nodig?

Neem contact op met Jeroen voor een inspirerend gesprek over de digitale kansen voor jouw merk.

Mail Jeroen! Plan een afspraak