Home > Ons werk > Vormgeving > Bij Bas – De fietsoppas – Ontwikkeling nieuwe huisstijl
Bij Bas de fietsoppas

Een nieuwe tak aan de huisstijl

Abrona Bij Johannes is een atelier, winkel en lunchcafé in Zeist. Het wordt gerund door het mensen met een beperking en/of afstand tot de arbeidsmarkt. En toen kwam er een nieuw initiatief bij…

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief
Services

Vraag

Creëer een aantrekkelijke huisstijl

Bij Johannes was op zoek naar nieuwe participatie­werkplekken voor haar cliënten. Tegelijk waren ondernemers en marktlieden op zoek naar een mogelijkheid om meer controle te hebben bij het stallen van fietsen. Zo ontstond Bij Bas de Fietsoppas en werd 1 + 1 hier echt 3. Een gratis bewaakte fietsenstalling op marktdagen. Aan effectgroep* de vraag een passende en aantrekkelijke huisstijl te ontwikkelen.

Bas de fietsoppas - campagne - flyer
Alles komt samen

Vertrouwd en vernieuwend tegelijkertijd

Bij Bas de Fietsoppas is het zoontje van Bij Johannes. De huisstijl moest dan ook aansluiten op de reeds bestaande identiteit. Aan de andere kant mocht Bij Bas wel als zelfstandig initiatief worden neergezet. Aan ons de schone taak om deze twee elementen bij elkaar te brengen.

Bas de fietsoppas - campagne - flyer
Huisstijl - Bij Bas de Fietsoppas
Gekozen oplossing

De snor maakt de man... euh... het logo

De kenmerkende snor van Johannes werd ook ingezet voor Bij Bas. Met de herkenbare, gestileerde uitwerking, een frisse, opvallende, gele kleur, een kekke fiets en een vrolijk lettertype was de huisstijl van Bij Bas de Fietsoppas geboren.

Bas de fietsoppas - campagne - flyer
resultaat

Veel reuring en laat de fietsen maar komen

De huisstijl werd in hoog tempo vertaald naar diverse middelen. Van posters en flyers tot dranghekbanners en beachflags. En natuurlijk diverse socialmedia-uitingen. Tijdens de feestelijke opening door de wijkwethouder werden de eerste fietsen officieel in de bewaakte fietsenstalling geplaatst. Het project is nu al een succes en iedereen is zeer enthousiast over de huisstijl.

Bas de fietsoppas - campagne - flyer
effectmakers

Team

Teamwork makes the dream work! Diverse expertises werden ingezet om een groot succes van deze opdracht te maken, van strategie tot creatie en van vormgeving tot projectmanagement.

Anouk Dijkstra Grafisch Vormgever
Marlous van de Wiel Communicatie­adviseur

Vrijblijvend brainstormen over jouw communicatie-uitdaging?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.

Neem contact op