Home > Ons werk > Copy & Content > Ballast Nedam | Magazine
Ballast Nedam

Online magazine

Een digitaal kijkje in de bijzondere wereld van Ballast Nedam

Ballast Nedam is een ontwikkel- en bouwonderneming waarbij de projecten de kern van het bedrijf vormen. Zij streeft ernaar klanten te helpen hun doelen in de bouwindustrie te realiseren, waarbij vertrouwen de basis is. Via een directe en open dialoog met haar klanten en partners ontwikkelt Ballast Nedam toekomstbestendige gebouwen en infrastructuur: van droom tot realisatie.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief
vraag

Produceer en creëer een online magazine

Ballast Nedam zocht een innovatieve manier om het verhaal van de organisatie te vertellen en de lezer een rijke beleving te bieden. Omdat Ballast Nedam een groot scala aan diensten en services biedt, was de grootste uitdaging om dit aantrekkelijk en overzichtelijk te presenteren. Naast het online magazine was er ook de wens voor een offline versie. De scope van de opdracht was het maken van een interactief online magazine, inclusief interviews, copy, vertalingen naar het Engels en advies over fotografie en beeldbewerking.

doelen

Wat willen we bereiken?

In een notendop weliswaar, maar onderstaande doelen werden aan de opdracht gekoppeld:

  • Inspireren
  • Informeren
  • Enthousiasmeren
ballast nedam digital magazine
aanpak

Een online magazine met een hoog interactief karakter

Voor het publiceren van het online magazine kozen we voor het platform Foleon. Dit platform onderscheidt zich doordat het echt de mogelijkheid biedt een gedrukt magazine in een online jasje te krijgen. En zelfs meer dan dat. Je kunt in tegenstelling tot een papieren magazine alle middelen gebruiken die het internet te bieden heeft. Denk aan geanimeerde grafieken, hyperlinks en natuurlijk video. Het biedt een eenvoudige user interface om met een beperkt aantal middelen een aantrekkelijk online magazine te publiceren.

content-copy-creatie
maximaal resultaat

Rijke ervaring

Uiteraard wilde ons digitale team het maximale halen uit het platform om de ervaring nog rijker, mooier en informatiever te maken. Iedere pagina moest een andere ervaring bieden en een ander verhaal vertellen; daarom is geen pagina gelijk in opmaak. Wel ligt de nadruk op de leesbaarheid. Geen lange alinea’s tekst, maar veel quotes, inzetjes, beeld en video. Dit om de leeservaring zo optimaal mogelijk te laten zijn. Waar het platform niet in voorzag, is door ons zelf vervaardigd, zoals geanimeerde grafieken om de jaarcijfers van Ballast Nedam te tonen. Uiteraard werkt het magazine op alle devices en biedt het dezelfde rijke ervaring.

content-copy-creatie
twee versies

Offline versie

Van het online magazine is ook een verkorte offline versie gemaakt om te verspreiden onder klanten en relaties. Hierin is de belangrijkste informatie opgenomen inclusief twee voorbeeldprojecten uit de online versie. De uitstraling van de offline versie sluit aan bij de online variant.

interviews

Copy en redactie

Naast de visualisatie van het online en offline magazine tekenden we ook voor alle copy: interviews, het schrijven van long copy (voor de online versie) én short copy (voor de offline versie). Ook hebben we een aantal teksten die aangeleverd werden door Ballast Nedam geredigeerd, zodat er een gelijke tone-of-voice is door alle artikelen en stukken.

resultaat

Prettige samenwerking

Door een heldere afstemming aan de voorkant, strak georganiseerd projectmanagement, een zeer prettige samenwerking met Ballast Nedam en onze kundige professionals hebben we alles op tijd en binnen de pittige deadline kunnen realiseren.

eindresultaat

Nieuwsgierig naar het eindresultaat?

Bekijk hier de Nederlandse en Engelse versie van het online magazine.

effectmakers

Team

A big hand voor deze effectmakers die in no-time de opdracht uitgevoerd hebben. En wat is het fijn om zoveel disciplines in huis te hebben en snel te kunnen schakelen!

Louise Fien Project Manager Studio
Erik Ranke Digital Designer
Ronald van Spanjen Grafisch Vormgever
Mariëlle Timmers Projectmanager

Ook geïnteresseerd in een online magazine?

Erik is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Erik via erik@effectgroep.nl of bel hem op 030 41 00 792.

Neem contact op