Home > Ons werk > Vormgeving > AWL | Ontwikkeling huisstijl
AWL

(Morse)code oranje!

Een merkverhaal vertellen zonder woorden te gebruiken

AWL, een grote, internationale speler op het gebied van automatisering en machinebouw, had een duidelijke vraag: een nieuwe huisstijl die qua stijl en verhaal past bij hun product en bedrijfscultuur. Gaan we regelen!

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief

Internationale allure in een Nederlands jasje

Dat het bedrijf Nederlandse wortels heeft, vormde een belangrijk inspiratie voor de ontwikkeling van de huisstijl. Het gebruik van oranje als primaire huisstijlkleur was fris, stijlvol en net even anders, maar vooral: een knipoog naar deze roots.

Precies cryptisch genoeg

Omdat het bedrijf inmiddels al ver over de grenzen opereert, werd ook de nodige aandacht besteed aan de internationale aspecten en de historie van het bedrijf. De link werd gevonden in een oud, maar effectief, universeel communicatiemiddel: morsecode. De subtiele oranje stippen en lijnen spellen ‘AWL’. Precies de cryptische toevoeging die het design compleet maakte.

Effect tot ver over de grenzen

De huisstijl voor de Nederlandse vestiging werd gecreëerd. Het resultaat viel enorm in de smaak; ook voor alle andere landen waar AWL gevestigd is – China, Mexico, Tsjechië en de Verenigde Staten – werd de nieuwe stijl doorgevoerd!

effectmakers

Team

Teamwork makes the dream work! Diverse expertises werden ingezet om een groot succes van deze opdracht te maken, van strategie tot creatie en van design tot projectmanagement.

Marlous van de Wiel Communicatie­adviseur
Ronald van Spanjen Grafisch Vormgever

Vrijblijvend brainstormen over jouw communicatie-uitdaging?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.

Neem contact op