
Sciosense
Brand Identity
meer informatie
AWL, een grote internationale speler op het gebied van automatisering en machinebouw, had een duidelijke vraag: een nieuwe huisstijl die qua stijl en verhaal past bij het product en bedrijfscultuur. Een mooie uitdaging die we met beide handen aangrepen.
AWL werkt wereldwijd, maar koestert haar Nederlandse wortels. Ons brand development team is er snel uit: oranje wordt de primaire kleur van de visuele identiteit. Om het leiderschap van AWL extra te benadrukken, hebben we gekozen voor een krachtig font met een oranje punt erachter: een statement die de kwaliteit van hun producten benadrukt.
Ons designteam gaat aan de slag met de verdere uitwerking van de visuele identiteit. Zij vinden inspiratie in de historie van het bedrijf én de internationale ambities. De link leggen ze met een oud, effectief en universeel communicatiemiddel: morsecode. De oranje stippen en lijnen spellen ‘AWL’. Een cryptische toevoeging die het design ‘af’ maakt.
De nieuwe visuele identiteit is doorvertaald naar talloze interne en externe communicatiemiddelen, inclusief internationale website en werken-bij website. In landen zoals China, Mexico, Tsjechië en de Verenigde Staten kom je AWL mét een ’touch of orange’ tegen!
Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je
vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl.