AWL

(Morse)code oranje

Een merkverhaal visueel vertellen

AWL, een grote internationale speler op het gebied van automatisering en machinebouw, had een duidelijke vraag: een nieuwe huisstijl die qua stijl en verhaal past bij het product en bedrijfscultuur. Een mooie uitdaging die we met beide handen aangrepen.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief

Zoekresultaat

In een Nederlands jasje

Nederlandse wortels

AWL werkt wereldwijd, maar koestert haar Nederlandse wortels. Ons brand development team is er snel uit: oranje wordt de primaire kleur van de visuele identiteit. Om het leiderschap van AWL extra te benadrukken, hebben we gekozen voor een krachtig font met een oranje punt erachter: een statement die de kwaliteit van hun producten benadrukt.

Precies cryptisch genoeg

Ons designteam gaat aan de slag met de verdere uitwerking van de visuele identiteit. Zij vinden inspiratie in de historie van het bedrijf én de internationale ambities. De link leggen ze met een oud, effectief en universeel communicatiemiddel: morsecode. De oranje stippen en lijnen spellen ‘AWL’. Een cryptische toevoeging die het design ‘af’ maakt.

Resultaat

Tot ver over de grenzen

De nieuwe visuele identiteit is doorvertaald naar talloze interne en externe communicatiemiddelen, inclusief internationale website en werken-bij website. In landen zoals China, Mexico, Tsjechië en de Verenigde Staten kom je AWL mét een ’touch of orange’ tegen! 

effectmakers

Team

Ronald (vormgeving) en Marlous (communicatieadvies) hebben AWL internationaal visueel weer goed op de kaart gezet!

Marlous van de Wiel
Senior Communicatie­adviseur
Ronald - grafisch vormgever - effectgroep
Ronald van Spanjen
Grafisch Vormgever
Marielle - COO - effectgroep
Mariëlle Timmers
COO

Vrijblijvend brainstormen over jouw communicatie-uitdaging?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.

Neem contact op