Home > Ons werk > Arbeidsmarktcommunicatie > Amstelring | Geef kleur aan de zorg arbeidsmarktcampagne
Amstelring

Geef ook kleur aan de zorg

Arbeidsmarktcampagne

Een arbeidsmarktcampagne voor de zorg die in de regio Amsterdam, met veel concurrentie, voldoende impact zou hebben op potentieel nieuwe medewerkers om bij Amstelring te solliciteren. Dat was de uitdaging die wij graag aangingen!

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief
Services

vraag

Handen te kort

Zorginstelling Amstelring bestaat uit meer dan 4.000 gedreven, gepassioneerde medewerkers. Dag in dag uit zorgen zij met liefde en aandacht voor de cliënten, die verspreid over 23 verschillende huizen in de omgeving van Amsterdam wonen. Maar even groot als de liefde, is het tekort aan geschikt personeel. Om dit te veranderen, was er behoefte aan een wervende arbeidsmarktcampagne die de personeelstekorten terugdringt. Enerzijds door nieuw personeel aan te trekken, maar evengoed door de tevredenheid onder huidig personeel te vergroten.

couleur locale

Een eigen identiteit

Een inhoudelijke sessie met een grote groep zorgmedewerkers gaf ons inzicht in het unieke, onderscheidende karakter van Amstelring. Daarnaast keken we ook naar de concullega’s en verdiepten we ons in de persona’s. Amstelring heeft maar liefst 23 huizen met elk hun eigen identiteit, hun couleur locale zoals zij dat zelf mooi omschrijven. En precies daarin zagen wij het creatieve haakje voor de campagne!

eigen zorgmedewerkers

Op de barricade

De campagneslogan was geboren: ’Geef ook kleur aan de zorg’. Een opvallende activerende trigger die ondersteund wordt door krachtige beelden van zorgmedewerkers van Amstelring en ouderen. Omgeven door kleurrijke rook en een bijpassende achtergrond. Kracht, trots en passie is wat ze stuk voor stuk uitstralen. Er zijn meerdere beelden ontwikkeld, passend bij de individuele identiteit van de huizen, maar duidelijk herkenbaar binnen dezelfde campagne.

Deze campagne brengt een ander geluid in de war on talent met frisse, gestileerde beelden die kracht en passie uitstralen. Verschillende persona’s en verschillende kleuren en copy worden gecombineerd om de juiste ‘match’ te realiseren.

Waarom ik meedoe aan deze campagne? Gewoon, omdat op m’n werk alles klopt. Ik zit lekker in m’n vel, ben trots op de locatie, blij met mijn collega’s en het team.

Jeannette Kruijt verzorgende IG bij Floriande
resultaat

Iedereen een ambassadeur

Zowel het testpanel als de zorgmedewerkers van Amstelring zijn trots op de campagne en staan er als één huis achter. De campagne is in een periode van 9 maanden in diverse flights uitgerold in de regio Amsterdam, Almere, Purmerend en Hoofddorp. Met een sterke focus op online, maar ook out of home-uitingen, boomerangkaarten en heel bijzonder: alle huizen en de medewerkers zijn enthousiaste ambassadeurs van de campagne en hebben hun eigen wervingspakket gekregen. Een mooi compliment: de campagne is uitgeroepen door Werf& tot campagne van de week!

effectmakers

Team

Teamwork makes the dream work! Een sterk team effectmakers werkte maandenlang aan de creatie, productie en uitrol van deze kleurrijke arbeidsmarktcampagne.

Marlous van de Wiel Communicatie­adviseur
Mariëlle Timmers Projectmanager
Anouk Dijkstra Grafisch Vormgever
Ronald van Spanjen Grafisch Vormgever

Een arbeidsmarktcampagne met kleur nodig?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.

Neem contact op