Alliander

Energie Pop-Up Museum

100 jaar energie

Netwerkbedrijf Alliander bestaat 100 jaar en wilde dit inhoudelijk vieren met interne en externe stakeholders. Ons idee om een Pop-Up museum te openen kwam als winnend concept uit de pitch-bus. En zo geschiedde. Het Energie Pop-Up museum in Radio Kootwijk opende 4 dagen lang haar deuren voor duizenden bezoekers.

Ben jij een fijnproever?Trakteer jezelf en probeer gratis ons nieuwe SNeK* magazine.

Zoeken

Branche

museum

Vol nostalgie

In het museum namen we bezoekers mee op een reis door de tijd van 100 jaar energie. Er was van alles te beleven. In huiskamers van toen tot nu zetten we de ontwikkeling van 100 jaar energie centraal. Van olielamp tot LED-lamp, van kolenkachel tot warmtenet. Het verhaal van 100 jaar energie werd aansprekend en interactief gebracht. Bezoekers konden zelf energie ervaren bij het lijnfietsen aan een hoogspanningskabel, de energieproefjes van Science Center NEMO en de virtual-realitybril met een blik op de toekomst.

effectmakers

Team

Deze effectmakers werkten aan het concept, de content en productie van het Alliander Pop-Up Museum.

Kirsten - head of creative - effectgroep
Kirsten Flik
Head of Creative
Marielle - COO - effectgroep
Mariëlle Timmers
COO
Ronald - grafisch vormgever - effectgroep
Ronald van Spanjen
Grafisch Vormgever
Marijn - senior project manager - effectgroep
Marijn Klouwen
Senior Project Manager
Simon Renes - CEO - effectgroep
Simon Renes
CEO (founder)
Kirsten - head of creative - effectgroep

Vrijblijvend brainstormen over jouw jubileumevenement?

Kirsten is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Kirsten via kirsten@effectgroep.nl.

Neem contact op Plan een afspraak