Motion Design

Maximale impact

Met de aandachtsboog van een goudvis kijkt jouw doelgroep naar jouw content. Okee, misschien is dat wat overdreven. Maar feit is dat we (ja, jij ook) onze aandacht razendsnel verliezen en tegelijkertijd overladen worden met content. Dus hoe verdien je aandacht, houd je die vast én hoe komt je verhaal echt binnen? Ontdek de impact van bewegende content!

Aandacht verdienen

Bewegend beeld is inmiddels de norm. Want we zitten steeds meer op onze mobiel en zijn gewend geraakt aan streamingdiensten en platforms die video-minded zijn (denk aan TikTok, Stories & Reels op Instagram en YouTube). Als het beweegt, verdient het aandacht. En daar liggen ook voor jouw organisatie kansen. Omdat een beeld nu eenmaal meer dan duizend woorden zegt. Dus bedenk je eens wat bewegend beeld doet!

Verschillende smaken

Bewegend beeld gaat veel verder dan het opnemen van ‘standaard’ video’s. Het is vaak een mooie mix van videobeelden en animatie. En die combinatie is goud waard en op heel veel manieren in te zetten. Denk daarbij aan:

  • Logoanimatie
  • Explainervideo product/dienst 
  • Openings- en eindleader 
  • Teaservideo
  • Campagnecontent 
  • Productintroductie 
  • Bumpers 
  • Geanimeerde presentaties
  • Datavisualisatie 

Motion graphic design - social media - effectgroep*

Merkversterkend

We hebben de afgelopen jaren een mooi portfolio opgebouwd aan motiondesignprojecten voor uiteenlopende opdrachtgevers. Van wereldse merken tot landelijke spelers en maatschappelijk relevante organisaties. En we gaan altijd voor een intensieve samenwerking, waarbij we echt de ins en outs van het merk én de identiteit leren kennen.

 

We zijn daarin absoluut jouw critical friend en denken mee over de inhoud, duur en de opzet. Uiteraard zorgen we voor een consistente uitvoer in lijn met de visuele identiteit. We werken snel, secuur en houden de lijnen kort. En we krijgen echt vleugels als we de vrijheid krijgen om de creatieve grenzen op te zoeken. Is het tijd voor beweging in jouw content?

There are three responses to a piece of motion design – yes, no and WOW! Wow is the one to aim for.

Milton Glaser

Co-creatie

Creatie is een mooi proces dat we graag samen met je doen. Wij nemen de lead, maar hebben jou nodig. We weten goed hoe we binnen jouw (merk)lijntjes moeten blijven, maar kleuren er ook graag buiten. En aan inspiratie en ideeën echt geen gebrek. Dus daag jij ons creatieve team uit?

Effectief proces

Kies je voor ons? Dan kies je voor een plan van aanpak met alles erop en eraan. De kick-off en debrief? Check! Het moodboard en storyboard? Inbegrepen! De voice-over en muziek? Daar hoor je snel van! Stapsgewijs doorlopen we het proces van eerste idee tot eindproduct.

Niet van gisteren

We zijn letterlijk niet van gisteren. Al meer dan 25 jaar werken we voor uiteenlopende mooie merken, non-profit en corporates. We houden ervan om telkens in de huid van opdrachtgevers te kruipen en hun wereld te ontdekken. Holland Casino, MantelzorgNL, Baker Tilly en HP gingen je voor.

Waarom wij?

De effectmakers

De kracht van ons bureau? Dat zijn onze effectmakers! Vanuit onze creatieve vloer in Utrecht werken zij dagelijks aan oplossingen waar opdrachtgevers echt wat aan hebben. En het harde werken wordt beloond, want we mogen ons een jaar lang het beste communicatieadviesbureau van Nederland noemen!

Winnaar dienstverlener communicatieadvies

Samen impact maken?

Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 – 410 0790.

Neem contact op