Maak jouw evenement onweerstaanbaar!

Oftewel; hoe trek je bezoekers naar een evenement?

Hoe groot of klein jouw evenement ook is, je wilt natuurlijk wel dat bezoekers daadwerkelijk komen. Aan alles heb je gedacht. Een mooie locatie, een kick-ass programma met dito sprekers en activiteiten, heerlijke hapjes, spannende drankjes en een goed gevulde goodiebag bij de deur. Niks kan een geslaagd evenement nog in de weg staan, toch?

Kirsten - head of creative - effectgroep
Kirsten Flik | Head of Creative | E-mail Kirsten
Hoe trek je bezoekers naar een evenement

(n)iemand zit op jou te wachten

Guess again! Iedereen heeft een drukke agenda, iedereen wordt gemiddeld 3x per week uitgenodigd om ergens bij aanwezig te zijn en iedereen wordt overspoeld met informatie. Dus wordt het extra belangrijk om de toegevoegde waarde van jouw event duidelijk te maken aan jouw potentiële bezoeker. Waarom wil hij of zij jouw event niet missen?

Een goed begin is het halve werk

Dat proces begint al bij de uitnodiging, of sterker nog de save the date. Het moment om nieuwsgierigheid aan te wakkeren en betrokkenheid te creëren. Als die eerste stap gezet is, wil je jouw beoogde bezoekers natuurlijk wel een plek geven om ze verder te verleiden, te enthousiasmeren en natuurlijk het allerbelangrijkste: ze te laten registreren! Een succesvolle funnel opzetten is hierbij de sleutel tot succes. En een eventregistratiewebsite biedt hierbij uitkomst. De plek waar alles samenkomt, waar informatie eenvoudig en aantrekkelijk aan potentiële bezoekers kan worden gepresenteerd en waar men zich makkelijk kan registreren.

Geen kopzorgen meer

Enthousiaste gasten, we snappen dat er voor jou weinig belangrijker is dan dat! Immers, zij bepalen het succes van jouw event. Belangrijk dus om te weten hoeveel gasten je mag verwelkomen, want dat bepaalt ook de inkoop van catering, vervoer, locatie en goodiebags. Met een eventregistratiewebsite heb je alles onder controle. Van daaruit kun je zorgeloos jouw mailinglijsten samenstellen en save the dates, uitnodigingen en reminders versturen. En… ook handig: geheel in lijn met die complexe AVG. Geen overvolle inboxen, geen risico van ‘reply all’ of het missen van aanmeldingen.

Alles in één

Een eventregistratiewebsite biedt je naast de mogelijkheid van een optimaal en zorgeloos online registratieproces ook de optie om deelnemers te voorzien van een e-ticket met QR-code. Zo kun je op het event eenvoudig bijhouden wie er daadwerkelijk is. Altijd handig voor de follow-up of de enquête na het event. En het mooiste is dat de eventregistratiewebsite volledig te customizen is in de huisstijl van jouw event. Dat is het nuttige met het aangename verenigen. Zo zien we het graag!

Aan alles gedacht

Goed, je hebt dus een prachtig event georganiseerd, jouw eventregistratie is professioneel geregeld en je bent er klaar voor. Denk dan ook nog even aan de volgende puntjes. Zo zorg je voor ervoor dat jouw evenement helemaal onweerstaanbaar wordt:

  • Gebruik je (digitale) uitnodiging om mensen te verleiden. Vertel dus niet gelijk alles. Maak ze nieuwsgierig, geef ze een voorproefje, prikkel ze met een tipje van de sluier. Zorg ervoor dat ze niet anders kunnen dan naar de eventregistratiesite gaan en zich aanmelden.
  • Wees duidelijk in de volgende stap. Zorg voor een centrale CTA(call to action)-button in je uitnodiging die laagdrempelig is en aanspreekt.
  • Blijf top of mind! Tussen de save the date en jouw evenement zit meestal behoorlijk wat tijd. Niks vervelender dat je weer in de vergetelheid raakt. Stuur daarom af en toe eens een update over jouw event.
  • Denk verder dan je neus lang is. Ontwikkel een social-mediaplan om bezoekers naar jouw event te trekken en zorg ervoor dat jouw event op de dag zelf ook helemaal in de juiste sfeer is middels branding en signing in eventstijl.
  • Maak het jezelf én de potentiële bezoeker niet te moeilijk. Een eenvoudige registratie, overzichtelijke informatie en een duidelijke ‘what’s in it for me’, daar draait het om.

Heel veel succes met jouw volgende event. En dat de opkomst maar fantastisch mag zijn!

Onze head of creative staat voor je klaar!

Hulp nodig bij het organiseren van je evenement?

Kirsten is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Kirsten via kirsten@effectgroep.nl.