Home > Labs > effectgroep Merkkompas | Versterk je merk
Versterk je merk

effectgroep* Merkkompas

Met een sterk merk ligt een organisatie goed in de markt, eist het een voorkeurspositie in het brein van mensen op en creëert het vertrouwen vóórdat er gekocht wordt. Een sterk merk is dus een must-have in deze tijd van veel concurrentie en weinig loyaliteit.

Op de hoogte blijven?Schrijf je in voor onze digitale nieuwsbrief

Het effectgroep* Merkkompas biedt de perfecte fundering om verder te bouwen aan het merk. Het geeft inzicht in de 5 W’s en de H van de organisatie. Bij effectgroep* geloven we heilig in het bundelen van krachten. Samen ontdekken we wie je bent, wat je doet, hoe je dat doet, voor wie je dat doet en vooral waarom je dat doet als organisatie. En als we dat helder hebben, leggen we het vast. Niet in een rapport, maar in een kick-ass presentatie.

De stappen
In 2-4 weken leren we de organisatie beter kennen. Van binnen én van buiten. Dat doen we door de volgende activiteiten in te zetten:

  1. sessie met medewerkers
  2. sessie met directie
  3. quickscan competitie
  4. verkenning huidig imago
merk ontwikkeling

Onze aanpak

Tijdens de sessies gaan we op een interactieve manier aan de slag met de deelnemers. Geen wollige sessies, maar lekker to-the-point. Een mix van creativiteit en effectiviteit, precies zoals je van effectgroep* verwacht. We stellen gerichte vragen, prikkelen, zijn kritisch en verwachten een proactieve houding van de deelnemers. Tijdens de sessies gebruiken we verschillende technieken, zoals associëren, A-of-B, dromen en nachtmerries, de elevator pitch en het brand key-model. Zo komen we in korte tijd tot de kern van de organisatie. Iedereen heeft een actieve rol tijdens de sessie en iedere mening telt.

Wat we opleveren

De input die we tijdens de sessies, de interviews en de concurrentie-analyse verzamelen gebruiken we om het unieke Merkkompas voor de organisatie te ontwikkelen. Dit is geen stoffig document met veel te veel pagina’s (dat niemand leest). Nee, het effectgroep* Merkkompas is een presentatie: kort en bondig, direct inzetbaar en aantrekkelijk vormgegeven. Het geeft houvast, richting en onderscheidend vermogen. Zo heb je alles altijd direct bij de hand.

Next steps

Het effectgroep* Merkkompas vormt de basis voor alle interne en externe communicatie van een organisatie. Daarmee wil je natuurlijk aan de slag! Dat begint bij de interne organisatie. Het embedden van het Merkkompas. Denk aan een medewerkers kick-off, of het doorvertalen naar persoonlijke doelen en het integreren in de dagelijkse werkzaamheden. Houdt het levend! Denk aan een vertaalslag naar de website of het versterken van de online presence. Het vormt de basis voor de visuele identiteit van een organisatie, biedt de uitgangspunten voor de volgende awareness- of salescampagne en draagt bij aan de ontwikkeling van alle content voor organisatie, biedt de uitgangspunten voor de volgende awareness- of salescampagne en draagt bij aan de ontwikkeling van alle content voor de organisatie.

Download hier de brochure over
Het effectgroep* Merkkompas

Ook je merk versterken?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.

Neem contact op