Leen Bakker

Wervingscampagne

Bezorg jij nét dat beetje extra?

Leen Bakker is dé woonwarenwinkel voor iedereen. Er werken ruim 2.500 medewerkers in 170 winkels, distributiecentra, transport, op kantoor en bij de klanten thuis. Zoveel mogelijk mensen laten genieten van een betaalbare inrichting van hun huis of tuin, dat is hun missie.

De vraag

Nieuwe collega's werven

Grote ambities vragen om een grootschalige campagne. En dat was nieuw voor Leen Bakker als het gaat om werving van nieuwe collega’s. Dus stelden zij ons de vraag: ontwikkel een eigentijdse en frisse campagne die op een unieke en verrassende manier de doelgroep direct aanspreekt en verleidt om te solliciteren als bezorger of bijrijder.

Binnen beginnen...

... is buiten winnen

Naamsbekendheid? Die heeft Leen Bakker al. Want wie heeft er niet iets van Leen Bakker in huis staan? Maar het werkgeversmerk, daar was nog winst te behalen. En zo kregen we bij deze opdracht twee heldere doelen mee:

  • versterken van het employer brand;
  • een boost geven aan het aantal sollicitanten.
Aanpak

Kiezen om gekozen te worden

Employer Value Proposition

We startten met een merkhouderssessie en interviewden collega’s om een beter beeld te krijgen van het werkgeversmerk en wat Leen Bakker nou zo’n toffe werkgever maakt. Die input hebben we vertaald naar een employer value proposition die nu staat als een huis. En daarmee legden we de basis voor het creatieve concept voor de campagne ‘Bezorg jij nét dat beetje extra?’

Content- en mediastrategie

Duidelijk was dat de doelgroep online goed te vinden was, dus daar hebben we de content- en mediastrategie volledig op gericht. De content was gemaakt voor conversies en bestond uit een video, stories en statische klik-naar-site-advertenties. We hebben met name Facebook en Instagram ingezet. Met actief campagnemanagement en remarketing brengen we de juiste content op het juiste moment bij de juiste doelgroep. Alles richtte zich op het genereren van relevant verkeer naar de landingspagina die we voor deze campagne ontwikkelden.

Superblij met effectgroep*! Fijn om met zo’n bevlogen, wendbare en professionele groep mensen onze campagnes te hebben vormgegeven. Op een plezierige manier, samen gefixt met gewenste resultaten!

Marlies Hooiveld HR Manager Home Fashion Group
Resultaten

Om trots op te zijn

In drie maanden tijd heeft de campagne meer dan 400 kwalitatieve sollicitanten opgeleverd. En daarmee hebben we de verwachtingen ruimschoots overtroffen! Overige cijfers:

  • totaal aantal vertoningen: 1.605.966;
  • uniek bereik: 322.915;
  • click-to-site: 6.508;
  • en dus meer dan 400 sollicitanten!

Werk aan de winkel

Leen Bakker zoekt meer nieuwe collega’s: verkopers, IT-specialisten en logistieke medewerkers. Ook voor deze functies hebben we campagnes ontwikkeld. En om alle kandidaten een consistente merkervaring te bieden, hebben we de werken-bij-website (op het platform Ubeoo) voorzien van nieuw design en copy.

effectmakers

Team

Deze effectmakers leverden nét dat beetje extra!

Kirsten - head of creative - effectgroep
Kirsten Flik
Head of Creative
Marlous van de Wiel
Marlous van de Wiel
Senior Communications Advisor
Ingrid - developer - effectgroep
Ingrid van Vliet
Developer
Erik - digital designer - effectgroep
Erik Ranke
Digital Designer
Anouk - grafisch vormgever - effectgroep
Anouk Dijkstra
Graphic Designer
Tanya Hampsink
Tanya Hampsink
Communications Advisor
Tanya Hampsink

Campagnes met conversie?

Ga dan in gesprek met Tanya en ontdek wat onze effectmakers ook voor jou kunnen betekenen. Je bereikt haar via 030 41 00 790 of e-mail naar tanya@effectgroep.nl.