Home > Cases > Brands & Companies > Royal IHC Magazine
Magazine

Royal IHC

Trots en plezier vanaf papier

Royal IHC is een marktleider op het gebied van maritieme technologie en vakmanschap. Er werken meer dan 3.500 medewerkers in maar liefst 18 landen. Dagelijks werken zij samen aan de maritieme toekomst. En dat al sinds 1642.

You have a marketing challengeIf we meet up, it is certain to turn into something great.

Search result

De vraag

Trots tastbaar maken

De zomerperiode is een mooi moment om even stil te staan, terug te blikken en vooruit te kijken. Zeker voor Royal IHC na een roerige periode. De nieuwe strategie is uitgerold en de ambities spatten ervan af. Medewerkers mogen trots zijn op zichzelf en elkaar. Samen geven ze vorm aan de maritieme toekomst. Hoe geven we dat gevoel een zomerse booster?

De doelen

Leuk mét inhoud

De opdracht was om medewerkers en hun achterban nog meer te betrekken bij de organisatie. En het zomerse magazine moet:

  • De nieuwe strategie aantrekkelijk vertellen;
  • Jong en oud vakantiepret laten beleven;
  • Interne trots vergroten.
Eén uitvoering

Twee vormen

Een glossy met mooie artikelen en grote foto’s én een vakantieboek vol puzzels. Hoewel dat op het eerste gezicht niet bij elkaar past, was de wens om het te combineren wel groot. Door dezelfde sfeer en elementen in beide vormen toe te passen ontstond een herkenbaar en passend geheel. Het vakantieboek is op een iets kleiner formaat ontwikkeld en is als een insert in het magazine geplaatst. Zo kan het thuis door alle familieleden gelezen en gebruikt worden, zonder dat het magazine z’n mooiheid verliest.

Het resultaat

Zomerkriebels

Het resultaat mag er zijn! Een glossy van ruim 40 pagina’s en een vakantiedoeboek met 20 pagina’s vol puzzelplezier. Gerealiseerd in best een korte doorlooptijd. Dat samenwerking en co-creatie tussen bureau en opdrachtgever écht tot mooie resultaten leiden, is ook bij dit project weer gebleken. Dankjewel Royal IHC voor het vertrouwen!

effectmakers

Team

Wie de rebussen, designs, puzzels en teksten maakten? Edwin, Marlous en Anouk natuurlijk!

Marlous van de Wiel Communicatie­adviseur
Edwin Kool Creative Lead & Copywriter
Anouk Dijkstra Graphic Designer
Marije Reniers

Samen puzzelen over jouw interne communicatie?

Bel Marije (030 – 41 00 790) en ontdek wat onze effectmakers voor jouw merk kunnen betekenen!

Mail Marije!