
Amstelring
Campagne
read more
AMS en Wise Road Capital bundelen de krachten in een nieuw avontuur. Deze nieuwe organisatie richt zich op de ontwikkeling en verkoop van sensoroplossingen voor de milieu-, druk- en stromingsvraagstukken. De ambities zijn groot en wereldwijd. Via onze businesspartner MerkenSpot kwamen ze bij ons terecht met een prachtige uitdaging.
What’s in a name? Nou, alles eigenlijk. Vooral als de te bedenken merknaam internationaal gebruikt gaat worden. Een flink staaltje brand development dus. Want wat in het ene land een positieve uitdrukking is, kan in het andere land volledig verkeerd vallen. Hetzelfde geldt voor de visuele identiteit en kleurgebruik. En dat alles moet samengebracht worden in de nieuwe digitale omgeving. Een mooie multidisciplinaire opdracht voor onze effectmakers dus!
De randvoorwaarden die de opdrachtgever ons meegaf:
Een inspirerende sessie met de stakeholders gaf ons meer inzicht in de nieuwe organisatie. Daarna hebben we met ons creatieve team vanuit verschillende perspectieven aan de nieuwe naam gewerkt – van namen die beschrijvend zijn tot fantasienamen. De shortlist werd getoetst bij MerkenSpot op internationale beschikbaarheid, waarna opdrachtgever de definitieve keuze maakte. Vervolgens hebben we de visuele identiteit ontwikkeld op basis van de merkwaarden en positionering, rekening houdend met de symboliek van kleuren in verschillende landen.
De nieuwe organisatie heeft een krachtige naam gekregen: ScioSense! Een combinatie van Latijn en Engels, een mix van kennis (scio) en waarnemen (sense). Deze naam wordt inmiddels wereldwijd gebruikt. Voor het logo kozen we een sterke, open letter die goed aansluit bij de merkwaarden. De groene kleur heeft wereldwijd een positieve associatie: wist je dat in China de kleur groen symbool staat voor ‘nieuw leven’!
Met de nieuwe corporate identity stevig neergezet werd het tijd om ook de online presence van ScioSense te realiseren: de website. Op een stevig fundament heeft ons digitale team een mooie, informatieve website ontwikkeld die klaar is voor toekomstige doorontwikkeling en koppelingen. Het design, de code en de copy zijn door onze effectmakers verzorgd. Wat ons betreft is ScioSense ook digitaal here to stay!
Bekijk de ScioSense websiteMarlous is er voor je en heeft antwoord op al je
vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.