Prikkl

Sterk merk positioneren

Van merkessentie tot website

Prikkl biedt inzicht in financiën en heeft als missie werknemers in alle fasen van hun leven te helpen om financieel keuzes te maken, mogelijkheden te benutten en stress te voorkomen. Financieel inzicht waar je de rest van je leven echt wat aan hebt, dat is de belofte. Daarbij vult Prikkl het gat dat er is tussen de vele online apps en portals aan de ene kant en de traditionele dure financieel adviseurs aan de andere kant.

De vraag

Een nieuwe fase

Prikkl is klaar voor de volgende stap. Klaar voor schaalvergroting. Klaar om Nederland te voorzien van goed en gedegen financieel inzicht. Om deze stap te kunnen zetten is er behoefte aan het doorvoeren van consistente, herkenbare en professionele communicatie. De vraag vanuit Prikkl was dan ook “kan effectgroep* ons helpen met het op orde brengen van de basis en ons zo campagne-klaar maken?” Oftewel: help ons onszelf verkopen! Een vraag die klonk als muziek in onze oren…

De doelen

Consistente communicatie

Voor Prikkl was het belangrijk dat de volgende stap in de merkontwikkeling bijdraagt aan de strategische doelen en groei van de organisatie. Concreet formuleerden we de onderstaande doelen:

  • Verdere professionalisering van het merk.
  • Consistente en herkenbare communicatie.
  • Een helder en krachtig merkverhaal.
  • Ontwikkeling van een nieuwe website.
De uitwerking

De basis op orde

Professionalisering van de huisstijl

De visuele identiteit kreeg een upgrade en datzelfde gold voor de communicatiemiddelen, van folders, presentaties tot de socials. Ook namen we de beeldtaal onder handen en hebben we de iconenset aangepast.

Copywriting

Een krachtige boodschap

Dat Prikkl echt iets kan betekenen voor mensen was ons al snel duidelijk. Maar dit verhaal raakt makkelijk ondergesneeuwd of verzandt in details. Wat miste was een krachtig merkverhaal en propositie. Die paar woorden die vertellen waar je als merk voor staat. Die belofte waar klanten altijd op kunnen rekenen.

Met ‘Financieel sterker. Zeker vooruit’ schoten onze copywriters direct raak.

Online

Website en socials

Alle wegen leiden naar URL. Dus zetten we onze tanden in de website. Aan content geen gebrek, maar de customer journey was minder fijn. We ontwikkelden wireframes en een intuïtieve navigatiestructuur. Het webdesign bracht de nieuwe visuele identiteit écht tot leven en de content werd aangepast aan de verschillende doelgroepen. Bezoekers kunnen zelf aan de slag met tips, met rekentools en de hulp vragen van een geldcoach of financieel adviseur. Door slimme API koppelingen krijgen bezoekers direct inzicht in hun financiële situatie. Ook gaven we de social media kanalen een designupgrade.

Het is fijn samenwerken met effectgroep*. Een helder advies met een mooie creatieve vertaling naar zowel de visuele identiteit als de website. Daar zijn we ontzettend blij mee.

Paulien van Gurp Directeur Prikkl B.V.
Het resultaat

Alle vinkjes gezet

De beste resultaten ontstaan als bureau en opdrachtgever intensief samenwerken. En die visie deelt Prikkl met ons! In niet al te lange tijd hebben we het merk toekomstklaar gemaakt en voorzien van consistente communicatie. De basis staat en Prikkl is klaar om heel Nederland te voorzien van goed en gedegen financieel inzicht.

Marlous van de Wiel

Een sterk merk ontwikkelen?

Maak een afspraak met Marlous en ontdek hoe wij merken relevanter maken. Je bereikt haar via 030-410 07 90 of Marlous@effectgroep.nl