Home > Cases > Brands & Companies > Kwantum en Leen Bakker Arbeidsmarktcampagne
Kwantum en Leen Bakker

Arbeidsmarktcampagne

Werving bezorgers en montagespecialisten

Kwantum en Leen Bakker bundelen krachten om hun gezamenlijke missie te onderstrepen: van ieder huis een fijn thuis maken. Daarvoor zijn ze op zoek naar nieuwe collega’s. Bezorgers en montagespecialisten om precies te zijn. Hoog tijd dus voor een onderscheidende arbeidsmarktcampagne. En daarvoor kun je effectgroep* altijd bellen!

You have a marketing challengeIf we meet up, it is certain to turn into something great.

Search result

De uitdaging

Twee merken samenbrengen

Kwantum en Leen Bakker. Twee merken. De uitdaging? Deze twee merken samenbrengen in één aantrekkelijk werkgeversmerk. Om dit vervolgens te verwerken in een verrassende campagne die anders is dan de concurrentie, passend bij de doelgroepen én waarin beide merken vertegenwoordigd worden. Maar… houd daarbij wel rekening met de individuele merkidentiteit van Kwantum en Leen Bakker.

Onze aanpak

Eén werkgeversmerk, twee campagnes

We trapten af met een merkhoudersessie, interviews met collega’s en een quickscan van de concurrentie. Hierdoor werd duidelijk wat mensen triggert om voor Kwantum en Leen Bakker te werken. Deze inzichten verwerkten we in één overkoepelend merkverhaal en twee campagnes. De vacatures en doelgroepen zijn namelijk zo verschillend, die verdienen een eigen podium. Dat betekent gerichte vacatures, content en campagnepagina’s.

Waar het bij bezorgers vooral draait om dat beetje extra wat ze leveren omdat ze de meubels op de juiste plek zetten, draait het bij de montagespecialist vooral om de finishing touch. Deze ingrediënten vormden de basis voor de uitwerking van de campagneconcepten.

Externe communicatie

Social first!

Bij de uitwerking was een social first contentstrategie op Facebook en Instagram ons vertrekpunt. We maakten verrassende, korte en dynamische video’s om potentiële kandidaten op een doeltreffende manier aan te spreken en te verleiden om te solliciteren. Daarnaast kozen we voor advertenties op basis van retargeting om de geïnteresseerde doelgroep te scheiden van het gros. Zo haalden we het maximale resultaat uit elke ingezette euro. En daar staat effectgroep* immers voor. Resultaat!

Resultaat

Veel sollicitaties

Ondanks dat de campagne nog in volle gang is, kunnen we al verklappen dat de resultaten er veelbelovend uitzien. De sollicitaties stromen binnen en inmiddels worden de eerste gesprekken gevoerd. De campagne wordt online continu gemonitord en bijgestuurd om te blijven scoren. We durven dus wel te stellen dat Kwantum en Leen Bakker nog lang niet klaar zijn met de sollicitatiegesprekken. Nieuwe collega’s zijn onderweg!

Meer zien van de campagnes?

Bekijk de onderstaande video’s of ga naar ikwordmontagespecialist.nl en bezorgerbijleenbakker.nl.

effectmakers

Team

Teamwork makes the dream work! Diverse expertises werden ingezet om een groot succes van deze opdracht te maken, van strategie tot creatie en van design tot projectmanagement.

Kirsten Flik Head of Creative
Marlous van de Wiel Communicatie­adviseur
Ingrid van Vliet Developer
Edwin Kool Creative Lead & Copywriter
Erik Ranke Digital Designer
Anouk Dijkstra Graphic Designer
Tanya Hampsink Program maker / Project Manager
Marlous - senior communicatie adviseur - effectgroep

Ook een arbeidsmarktcampagne?

Marlous is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Marlous via marlous@effectgroep.nl of bel haar op 030 41 00 791.

Neem contact op Let's meet!