Home > Cases > Brands & Companies > ‘Inspiratie tanken’ met de hybride talkshow
Noloc

‘Inspiratie tanken’ met de hybride talkshow

You have a marketing challengeIf we meet up, it is certain to turn into something great.

Search result

Plezier hebben in je werk én in het leven. Iets waar we allemaal naar streven, maar wat nog niet zo eenvoudig is. Voor Noloc – de beroepsvereniging van loopbaanprofessionals en jobcoaches – organiseerden wij in TivoliVredenburg een hybride talkshow met het thema ‘zingeving in de praktijk’. Van programma, techniek tot content. We namen het allemaal voor onze rekening.

De vraag

Organiseer het jaarlijkse loopbaancongres

Jaarlijks organiseert Noloc een live loopbaancongres voor haar 3.000 leden. Maar ja… corona. Het congres in oorspronkelijke vorm was onmogelijk. Direct werd er door onze effectmakers gekeken naar wat er wél mogelijk was.

De oplossing

Van live naar hybride

En zo ontstond ZIN360, dé hybride talkshow van het jaar. We begonnen met de ontwikkeling van een passend concept waarin de thema’s passie, missie, roeping en beroep centraal stonden. Geïnspireerd op de cirkels van de bekende ‘Ikigai-methode’. Tijdens de talkshow werden deze thema’s vanuit verschillende invalshoeken bekeken. Een 360-gradeninzicht.

Concept: check! Wat volgde was een inspirerende locatie met de juiste techniek en faciliteiten. We hoefden niet ver te zoeken. TivoliVredenburg had alle voorzieningen om van live naar hybride te switchen. Een match made in heaven! Goede streamverbinding en de 1,5 meter waarborgen. Check! Een onvergetelijke live ervaring creëren in de woonkamer? We zijn er klaar voor!

“Een mooie oplossing voor het congres met een interessant en actueel onderwerp”

De uitwerking

Een divers en boordevol programma

Met inspirerende sprekers kwamen de thema’s tot leven. Sprekers Lammert Kamphuis (filosoof), David de Kock (auteur 365 Dagen Succesvol) en Brenda Serrée (Ikigai spreker/coach) gingen met elkaar in gesprek over het doel van het leven. De take-out? Sta stil bij datgene wat je inspireert en waar je echt energie van krijgt. Het helpt je keuzes te maken die goed zijn voor je gezondheid, je vriendschappen en je werk.

De bezoekers werden actief betrokken bij de inhoud van de show. Er was ruimte om vragen te stellen, ervaringen te delen, van de sprekers te leren, maar ook om elkaar te inspireren. Hiske Bongaarts (zangeres) zorgde met haar optreden voor een mooi moment van reflectie. Een bijzondere aanvulling op het gehele programma.

“Zo. Dat was een middag inspiratie tanken”

Het resultaat

Dat mag er wezen!

Met het hybride evenement zijn echt hele mooie resultaten behaald. Zoals een heel tevreden opdrachtgever, geïnspireerde kijkers en… nog veel meer.

  • Gemiddelde kijktijd van 75 minuten bij show van 90 minuten. Jeetje. Die was hoog!
  • Social media stonden er vol mee. Er werd actief door de leden gepost over de hybride talkshow.
  • Veel positieve reacties!
  • Een mooie gelegenheid om met elkaar in een hybride vorm in contact te komen. Zeker in deze tijd van de pandemie.

Je leest het: een samenwerking die we voortzetten. Op naar de volgende editie!

effectmakers

Team

Mogen we je voorstellen aan het team dat deze opdracht uitgevoerd heeft?

Kirsten Flik Head of Creative
Marlous van de Wiel Communicatie­adviseur
Marijn Klouwen Senior Project Manager
Kirsten - head of creative - effectgroep

Wil je meer weten over een hybride event?

Kirsten is er voor je en heeft antwoord op al je vragen!
Mail Kirsten via kirsten@effectgroep.nl of bel haar op +31(0)30 41 00 790.

Vraag het Kirsten