Voor je het weet...

Besta je 25 jaar

Echt écht

Meestal zie je ons niet. En werken we achter de schermen aan events, online video’s, campagnes en content voor onze opdrachtgevers. Dus is het best gek om onszelf nu wat meer op de voorgrond te plaatsen. Maar hé, hoe vaak besta je nou 25 jaar? Dus slaan we toch een beetje op de jubileumtrommel en maken we er een extra feestelijk jaar van!

Een korte terugblik

Goud

Het klinkt echt cliché, maar het voelt als de dag van gisteren. Vanaf een appartementje boven een snackbar deed ik mijn eerste belletjes naar klanten. De telefoongids was mijn grootste vriend. Om vervolgens bij de eerste opdrachten met de Gouden Gids mijn eerste leveranciers te zoeken (die gids was echt goud waard). Ik reed in een oude VW Golf II met grijs kenteken. Moest ik naar klanten, dan huurde ik een nieuwe auto. Want alles is perceptie (quote gejat van effectmaker Mariëlle Timmers).

Wat volgde waren jaren van pionieren, vallen, opstaan, leren en weer doorgaan. De eerste medewerkers. Het eerste huurcontract. De eerste keer belasting niet kunnen betalen:-). De eerste projecten in het buitenland. Maar ook de eerste twijfels. Want het was niet de makkelijkste weg. En soms een beetje eenzaam ook. Een jonge hond was ik, gedreven tot op het bot om zelfstandig te worden en mezelf te bewijzen. Aan wie? Geen idee, daar moet ik nog eens goed over nadenken. Ik denk niet dat ik het allemaal weer hetzelfde zou doen. Maar de herinneringen zijn goud waard.

Net een echt bedrijf

In de loop der jaren groeide effectgroep* stap voor stap. En bij elke stap zei ik: we zijn nu net een echt bedrijf. Het werd steeds professioneler. We werden steeds relevanter. Meer en meer grote opdrachtgevers kozen voor ons. En ook wisten we telkens betere effectmakers aan te trekken. Maar nog steeds riep ik dat we ‘net een echt bedrijf waren’. Omdat er nog werk aan de winkel was. Tot op de dag van vandaag voel ik dat nog steeds zo. We zijn er nog niet. Maar toch weet ik ook dat we inmiddels een écht bedrijf geworden zijn. En zelfs meer dan dat!

We tellen 35 super professionele effectmakers, werken voor ontzettend mooie merken en hebben een creatieve vloer waarop we écht de beste campagnes, events, content, designs en websites ontwikkelen. Hier ben ik ontzettend trots op. Om daar gelijk bij te zeggen dat het beste nog moet komen. Dat dan weer wel:-).

Een kroon op keihard werken

Wat een timing! Want nu we 25 jaar bestaan, krijgen we onverwachts een waanzinnige erkenning voor al het harde werken. We mogen onszelf namelijk een heel jaar lang het aller- allerbeste bureau van Nederland noemen. En dat in 2 categorieën: Communicatieadvies én Eventmarketing. Dat hadden ze zelfs bij de redactie van MT/Sprout (initiatiefnemer van de MT1000) nog niet eerder meegemaakt. Dat onze opdrachtgevers ons werk zo waarderen, is écht de kers op de jubileumtaart!

Hoe nu verder...?

Het waren 25 prachtige jaren. Ik kijk terug op een hele mooie reis van persoonlijke ontwikkeling en groei. En weet je wat bizar is? Ik voel dat het beste nog moet komen. We zijn écht een super goed bureau geworden met een prachtige cultuur en sterke creatieve vloer. Onze effectmakers zijn goede én hele fijne professionals met het hart op de juiste plek. Ik blijf me volop inzetten voor resultaat voor onze opdrachtgevers. Van effectgroep* ga ik wat bewuster genieten. Want voor je het weet…

Meer verhalen uit de oude doos horen?

Nee…! Liever ga ik met je in gesprek over jouw uitdagingen. Mail me voor een afspraak!